Gott nytt år!!

"Vardagen den kommer,  var man än bor"
 citat av mannen vid bussen


Måste erkänna att jag var lite skeptisk till nyår i emmaljunga, men varför ska man vara så rädd för att prova något nytt. Vi hade en riktigt lyckad kväll.
Tror att "rädsan" berode på att min mamma har varit så arg på mig. Hon har inte sagt ett ord om det men jag har känt att hon gått och retat sig på mig.
Men det kändes som vi prata ut lite igår och det känns bättre.
Jag vet ju att mammas irritation på mig är av kärlek, och rädsla att jag ska bli sårad eller illa behandlad. Bara en känsla som en mamma har. Och min mamma är underbar!!

Det är väl lite så att som mamma vill man vara stolt över sina barn och skydda dom från saker som gör ont.
Det är ju dock det ända en förälder inte kan skydda sina barn i från, att bli sårade eller att göra misstag.
Alla människor måste få göra sina egna misstag, man måste å känna smärtan när någon man älskar totalt krossar ens värld.

Jag är inte världens lättaste dotter heller  jag kan allt själv. Jag vill prova allt och jag ger mig inte förän jag ligger så det långt ner på botten att det krävs all kraft för att nå ytan igen.
Men där står min mamma och tar i mot och tröstar, och sätter plåster på såren. Och säger detta måste väl vara sista gången Angelica.

Och vist trodde jag att det var sista gången... Men jag vill ju bara vara som alla andra jag vill också ha det "normala" 
Men va fan är det normala?? Jag är en sårad och rastlös själ som försöker hitta min plats.
Och äver om jag kanske inte visar det så gör det SJUKT ont...
  





31 december 2008!

Jag och Rami tog bussen till emmaljunga.

.

Det tog inte långt tid innan vi kom gåendes på gårdsplanen in till mamma och mickes lilla gula hus.
Rami prata hela vägen om raketerna som han skulle titta på när dom blev smällda.
Mamma stod i köket och servera oss varm glögg när vi kom in.
Mmm...

Sen satt vi oss till bords och förätten var framdukad.

Förätt: getost på bröd med ringlad hunung, och kesela med ädelost och tomat/lök på bröd. Och avokodoblandning med räkor.

Huvudrätt: Pressadpotatis i smördeg, fläskfile med bacon ringlad runt om, brunsås och sallad

Efterätt: Kaffepanacotta med coctailfrukt.

Mmmm....

Vi satt och åt och prata, barnen hitta varandra rätt snabbt och lekte hela kvällen.
I förrgår kom svidandet i magen... Nu för jag sota för allt slarv med mat och detta kaffe beroende...
Och efter ett glas rödvin kom det igen...
Fruktansvärd smärta, svider och bränner...

Efter maten fick jag ta två alvedon och lägga mig en stund... Det blev dock inte bättre... Drack tea som gjorde att det lättade lite.

Vi spela spel, Buzz hette det nog, får ändra det annars haha....
Skit skoj, frågesport. Barnen fick också spela Buzz men för barn...
Rami hoppa av glädje när han vann och sa känn på mina "mussler" Haha

Barnen höll sig vakna till tolv i alla fall och ut gick vi för att skåla in det nya året.
Rami blev livrädd för raketerna som han tjatat om hela veckan haha.





   

Efter att alla skålat tog kom vuxenleksakerna fram....

   

 

kvällen avslutades med ostbricka!!
En mycket trevlig kväll!!
Tack mamma för god mat och trevligt sällskap!






GOTT NYTT ÅR!!



Kommentarer
Postat av: emily

2009-01-04 @ 20:54:35
URL: http://emilystankar.webblogg.se/
Postat av: emily

ååh nana. Vad skönt att höra att du hade en bra nyår!Kul att ni hade skoj ihop du och din lilla mor. Hoppas det ordnar sig med magen! puss

2009-01-04 @ 20:56:21
URL: http://emilystankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0